fredag 12 mars 2010

En doft av kaviar

Häromdagen när jag skulle åka och träna (hör och häpna!) så blev det i vanlig ordning lite stressigt. När Jonte kom hem från jobbet, skulle jag bara snabbt klä om och snabbt göra en macka att äta i bilen. Det fanns ingen mjukt bröd, så jag gjorde en dubbel knäckemacka med kaviar. Barnen och Jonte var kvar ute och lekte. Precis när jag skulle kasta på mig skorna och springa ut till bilen, hörde jag hur tvättstugedörren öppnades. Macke skulle bajsa och det var på studs! Eftersom jag inte ville att barnen skulle börja tjura när de inte fick äta upp min macka (vanligt förekommande fenomen hemma hos oss), la jag ner den i träningsväskan och sprang ut för att åka. Vad tror ni hände? Jo, mackan hade gått sönder. Ur med skor ur väskan och upp med den stora mackan som nu hade blivit till tre små mackor. Slutet gott allting gott, kanske någon tänker nu, men då känner ni väl inte till slarviga Saras eviga öde. En liten liten knäckemacksbit med åh så mycket kaviar hade under hela bilresan rullat omkring precis i hela väskan. Och den som tänker att det kan väl inte ha varit så mycket mer än en vattenflaska och kanske en banan i träningsväskan, måste ännu en gång upplysas om slarviga Saras leverne. I väskan fanns: tamponger, ett suddgummi, en penna, en tom tuggummipåse, massor av"lösa" tuggummin, en näve mynt, ett kortfodral, en påsklämma och såklart en vattenflaska och ett äpple, allt med den omisskännsliga och härliga doften av kaviar. Men jag är inte den som misströstar. Nu har jag äntligen en "ny" doftande väska som matchar min hamburgerjacka, men den är en annan historia.

1 kommentar:

Sofia sa...

**LOL**