fredag 24 januari 2014

Den osötade döden

Mina två första nyttig-veckor gick superbra. Jag kände mig duktig och glad, trots att jag var hungrig i princip hela tiden.

Sedan vände det. Superduperlångdag på jobbet. Grinig och trött. Jag unnade mig. O´boy såklart. Och nästa dag också. Efter det kändes det som att jag lika gärna kunde ta livet av mig om jag inte fick äta sött. Jag fuskade som tusan under helgen. Chokladkakor, glass och godis. Och det kändes bra.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag fortfarande väger 53 kg, vilket jag gjort de senaste åren. Lite fysisk aktivitet är vad jag behöver.

1 kommentar:

Elin sa...

Hm. Ja ner i vikt behöver du ju absolut inte gå. Det är väl inte en människa som tycker du är stor? Men röra på sigrär ju nyttigt och glass är gott. Unna sig måste man ju också!