tisdag 23 juni 2009

Gjort är gjort

Det är mitt i natten. Mörkt ute, mörkt inne. Jag tassar ut till köket, törstig. När vattnet är slut börjar jag gå tillbaka till sovrummet. Det knakar och brakar utanför. Med ytterdörren på glänt ser jag säkert tjugo hjortar ute vid vägen. Jag stannar och tittar på dem. Plötsligt stannar de till. De har fått syn på mig. Många ögon stirrar på mig i mörkret. Till sist börjar de springa, rakt emot mig. Snabbt som ögat smäller jag igen dörren och låser. Strax därefter hör jag ett krasch. Den största hjorten har kört huvudet genom det lilla fönstret som finns på vår ytterdörr. Tätt bakom står de övriga hjortarna och bara väntar. Nu är slutet nära, tänker jag när hjorten sakta öppnar sina käftar och visar sina sylvassa tänder.

Någon som är bra på drömtydning? Vad i hela fridens namn ska detta betyda?

Inga kommentarer: