måndag 1 juni 2009

Frågor utan svar

MIN DAG
Jag ligger ner. Rummet är alldeles vitt och starka lampor lyser mig i ansiktet. "Går det bra?", "Har du haft problem tidigare?", "Hur känns det?". Många frågor, men jag kan inte svara. För vem kan prata med hela munnen full med prylar. Och det tycker jag att en tandläkare borde ha lärt sig efter att ha fått konstiga gurglande läten som svar på alla sina frågor.

Idag har jag alltså varit hos tandläkaren och i likhet med många andra lider även jag av en viss tandläkarskräck. Men min skräck är lite annorlunda. Jag är inte det minsta rädd för borrens surrande. Jag är rädd för det som kommer efter besöket: Betalningen! Och eftersom enbart undersökningen landar på 500 kronor, så gäller det att inte ha några hål.

Efter ca 20 minuter får jag lämna det vita rummet, 500 kronor fattigare, men ack så lycklig!

Dagens versus
Eltandborste vs. vanlig tandborste
Eltandborste, men helst en borste som sköter sig helt själv.

Inga kommentarer: