fredag 13 november 2009

Gnällspik

Nu när jag har fixat och grejat lite med bloggen, läste jag några av mina gamla inlägg. Snacka om att se allt i svart. "Åh, jag är så sjuk." "Barnen är griniga." "Jag har sovit så illa." "Jag är trött". Inte är jag så gnällig? Eller? Det måste ha varit riktigt rolig läsning: Livet är pest. Det underliga är att jag inte kände så, även om jag ser riktigt sliten ut på en del kort. Det kanske inte är så jättebra att blogga på kvällen när jag egentligen borde sova. Visst, jag är ständigt trött, precis som de flesta småbarnsföräldrar, men inte för att jag går upp på nätterna. På nätterna sover jag gott, men det är mycket tv-tittande på kvällarna. Och sedan är det ju den här usla årstiden. Där kom det lite till gnäll, men seriöst, vem gillar hösten?

Inga kommentarer: