måndag 2 november 2009

Söndag = vilodag?

Igår var det sannerligen ingen vilodag, i alla fall inte för mina käkar: Tugga, tugga, tugga. Och så tugga lite till. Frukosten har jag redan presenterat. Lunch/middag åt vi på Bacchus: 3-rätters. Jag fick för första gången smaka sniglar. Min man var modig nog att beställa det till förrätt. Inte speciellt gott och inte heller otäckt. Slemmigt, men mättande. Min egen mor var anledningen till den goda maten. Hon blir 50 år på torsdag, men eftersom den gamla stofilen envisas med att åka till Thailand i tid och otid, fick vi fira igår istället. Efter denna helg (jag tänker inte ens skriva vad jag åt i lördags) ligger det nära till hands med ännu ett "nytt liv-löfte", men det blir inget. Jag åerkommer med rapportering när (och om) förändring skett.

Inga kommentarer: