tisdag 2 november 2010

Kaminmannen

Att Jonte är förtjust i att elda visste jag redan. Och eftersom vi faktiskt hade en braskamin i vårt gamla hus, borde jag ha anat vad som komma skulle. Men det gjorde jag inte.

Ved, ved, ved. Veden hit och veden dit. Vår bod hann ju inte bli färdig under sommaren, så veden bärs in i papperspåsar. Påsarna ska vara i tvättstugan, ingen annanstans. Det funkar helt OK, även om jag för några dagar sedan fick bära ut två påsar som stod och värmde sig framför kaminen.

Hursomhelst så skulle jag igår ställa in två par skor i tvättstugans skoskåp. Vad tror ni att jag får se?

VED! Hela skoskåpet är fullt av ved.

Och just nu är jag glad att vi har plastmatta istället för trägolv, annars står väl kaminmannen här en eftermiddag och bryter upp golvet.

1 kommentar:

Elin sa...

Som sagt...snart ryker lister o fönsterbräden..