torsdag 25 november 2010

Min kropp

För första gången i mitt liv är jag inte vän med min kropp. Jag vet inte hur det har gått till.

Ja, jag har fött och ammat två barn.

Och ja, jag har i princip inte tränat ordentligt på 4½ år.

Visst, jag äter massor med godis och andra onyttigheter på kvällarna.

Men tills nu har jag tänkt att det jag ser i spegeln är tillfälligt. Snart kommer jag att se ut som "vanligt" igen. Snart kommer magen att sluta hänga över jeansen. Och snart kan jag ha tighta tunikor och klänningar igen.

Men idag när jag köpte en halvtight lång munktröja och jag till och med i den var tvungen att dra upp tightsen för att slippa magöverhäng insåg jag att det är så jag ser ut.

Nu skulle ju den här historien få ett väldigt bra slut om mina nästa ord vore:

"Det är såhär jag ser ut och jag är nöjd med det."

Men icke. Jag är inte ens lite nöjd. Jag är inte nöjd när min arbetskamrat frågar om jag är gravid. Och jag är absolut inte nöjd när jag ser en bild på min rumpa i ett par lite nerhasade jeanstights och en tunika som har åkt upp lite för mycket. Och för att inte tala om bikinibilderna från i somras.

Krig mot kroppen kommer att inledas inom kort...

En bulle i ugnen? Snarare tio...

6 kommentarer:

Sofia sa...

Ha ha ha, förlåt att jag skrattar men bildtexten var klockren! För övrigt så tycker jag att du överdriver, som du skrev så har du ju fött två barn och så vitt jag vet så är det ju mest skinn på magen som är löst, inte fett. Dessutom vill jag å det bestämdaste påpeka att det finns nada fel på din rumpa! Lite maghull, eller skinn som det nog mest är, kan jag hålla med om, men stor rumpa??? Tillåt mig skratta! Din rumpa är allt annat än stor och med tanke på att du är ungefär lika bred som en elvaåring över höfterna så känns det inte som du behöver oroa dig. Men I know the feeling! Känner väldigt mycket igen mig i det du skriver, jag har väl aldrig brytt mig sådär mycket om hur jag ser ut men nu ska jag ju gifta mig och måste motvilligt inse att två månader nog är för kort tid att komma i sin livs form. Särskilt med tanke på att även jag har Friskiskort, men aldrig är där....

Elin sa...

Hm, mina två äldre o otroligt fjantiga systrar. Jag, som för övrigt är störst av oss alla, bryr mig inte hälften så mycket som ni gör. När man fått barn får man ha fladdrig mage utan att nån bryr sig..det är fantastiskt=) Fram för mer godis..för snart är det jul..tjohooo!

Sara sa...

Elvaåring sa du Sofia. Ja, det är inte bara över höfterna jag ser ut som elva.

Nichlas sa...

Ja har inte ens fött något barn och ser väl ut som en 103 åring över höfterna.

Sara sa...

Har du också bröst som en 11-åring?

Nicke sa...

Mina bröst är lite mer som en pensionär. Hängiga och rynkiga.. Vill du se nästa gång vi ses?