tisdag 24 januari 2012

Tanden

Idag styrde jag kosan mot Folktandvården för att ta en liten bild av min visdomstand. Varför jag fick en extra tid bara för att ta en bild kan jag inte svara på, men så var det i alla fall.


Emil och jag hann inte ens ta av oss ytterkläderna innan vi blev inropade i undersökningsrummet. Klick! Bilden tagen och tandläkaren skulle bara titta på den för att se hur tanden satt.

"Oj, jag förstår att du har ont. Vill du dra ut den nu?" frågade han.

Sagt och gjort. Femton minuter senare satt jag i bilen med tanden i en burk. Det gick superbra, trots att jag var riktigt nervös. Fast det gjorde ju inte alls ont, bedövad som jag var. När jag fick en bomullstuss i munnen, hade jag inte ens fattat att tanden var väck.

Dock får jag inte äta och dricka något på ytterligare en timme, men så länge bebisen inte vill ha mat så klarar jag mig utan dryck. Just nu sover han i babyskyddet och jag har inga planer på att väcka honom.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad skönt att tanden är väck. Lät ju som det gick väldigt smärtfritt också. Nu sitter vi på planet mot Teneriffa och har, trots resa med budgetbolag, gratis wifi, det är lyx tycker jag!

Morfar Lasse sa...

Bra att det gick smärtfritt,nu gäller det att sköta om de resterande gaddarna.Du har ju lite dåliga "tandgener".