tisdag 8 oktober 2013

Hallen

Jag har under årens lopp blivit lite av en förvaringsexpert. Bra, lättillgänglig och snygg förvaring är ett måste när man är en trebarnsfamilj med en slarvig pappa och en smått förvirrad mamma. Förra året fixade vi tvättstugan med vår groventré. Det blev superbra och har funkat perfekt för alla kläder nu under vår och sommar. Höst och vinter är dock en annan historia. Vantar, mössor, jackor, fodrade och ofodrade brallor, stövlar, skor, kängor väller ut ur alla skåp och lådor. Klädkrokarna i tvättstugan blir så fulla att de är ett under att de inte ramlar ner. Lösningen på problemet finns i hallen.

Vår hall är liten. Mycket ska rymmas, men jag vill inte att den ska kännas mörk eller trång. Vi har redan gjort om i hallen en gång och då tog vi bort klädförvaring för att göra plats för ved.

Men nu har jag löst alla våra problem. Förvaring för allt vi behöver. Snyggt och prydligt. Inte alls trångt, men ack så praktiskt. Nu måste jag bara ta mig till IKEA, så ska ni få se på ett geni i arbete.

3 kommentarer:

Morfar sa...

Säg till när du ska till IKEA så hänger jag på...

Elin sa...

Jag vill också följa med!

Sara sa...

Låter fint. Då kan ju jag lasta i era bilar.