lördag 23 maj 2009

11 år...

...tillsammans. Och allt är fortfarande likadant.

Njaa.



Sysselsättning: Ligga i sängen, se på film (i sängen) och pussas, pussas, pussas (i sängen)
Bekymmer: "Du har inte sagt "jag älskar dig" på länge." (läs senaste timmen)
Inköp: Gåvor: Smycken, blommor, kläder.

NU

Sysselsättning: Leka med barnen, måla hus, bygga altan, ligga i sängen (och sova)
Bekymmer: "Varför slänger du alltid dina kläder i vardagsrummet?" eller "Tror du att räntan kommer att gå upp?"
Inköp: Mat, blöjor, blöjor, blöjor.

Med facit i hand måste jag säga att jag föredrar "vuxen kärlek" framför den stormande ungdomskärleken. Det är härligt att vakna upp bredvid sin bästa vän varje dag och känna sig helt bekväm med sitt rufsiga otvättade hår och stinkande andedräkt.

Dagens versus
Dusch vs. bad
Bad, inne i badkaret, även om jag misstänker att jag är lika smutsig när jag kliver upp som när jag klev i.

Inga kommentarer: