onsdag 27 maj 2009

Liar, liar

Sedan jag fick barn har jag börjat ljuga mer än förut. Inga större lögner, men ändå lögner. När min "självscanningsmanick" på något konstigt sätt slutade fungera till exempel. Kassörskan förklarade att det var ett mycket konstigt fel, eftersom de inte ens kunde fixa en ny åt mig. Detta hade aldrig hänt tidigare. "Ja, jag vet inte", svarade jag. "Jag hade den i handen och helt plötsligt så var den trasig".

LÖGN!!

Sanningen hade låtit på detta vis: "Jag gav den till min smågnälliga dotter att ha som leksak. Den börjar säkert fungera igen när allt saliv runnit ur den."

Men jag håller med min gode vän Chandler Bing om att det är bättre att ljuga än att ha komplicerade diskussioner...

Dagens versus:
Sanning vs. lögn
Sanning, i alla fall när det verkligen gäller.

Inga kommentarer: