fredag 22 maj 2009

I´m back baby

Tillbaka igen. Jag har saknat att blogga ända sedan jag övergav min gamla blogg för ett drygt år sedan, så nu är jag här, full av energi!

Status i nuläget:
Nybyggt hus, i princip färdigt på insidan. Inte på utsidan.
Mammaledig sedan januari 2008
Två år kvar till trettio

MIN DAG
Ute regnar. IKEA-besök. Först klä på Stor: blöja, jeans, strumpor, t-shirt, munktröja. Liten vaknar sent. Frukostgröt, tandborstning, kläder: blöja, body, strumpbyxor, klänning, kofta. Stor passar på att stöka till så mycket han kan när jag klär på Liten. Jag försöker packa ner lite prylar som kan vara bra att ha. Liten kryper efter mig och snyftar, medan Stor fortsätter att röja. Färdigpackat! Nu måste mamma klä på sig... Liten börjar gråta, hon ligger platt på golvet och Stor ser mycket nöjd ut. Jag tröstar Liten, slänger på mig kläderna och hämtar ett par pyttesmå sandaler och ett par något större gympaskor. Stor får klä på sig först, så kan han gå ut och vänta. På med Litens skor och så ut i bilen. "Måste byta skor", säger Stor. Han är jättelerig, om byxorna också. In och byta skor och byxor. Ut till bilen, Stor är lerig om byxorna igen. Jag torkar byxorna med våtservetter och baxar in syskonvagnen. Stor och Liten ser glada ut. De gillar utfärder. Själv är jag alldeles svettig, stressad och aningens hungrig. MOT IKEA!

Dagens versus:
Sol vs. regn
Sol: Jag längtar efter sommaren




Inga kommentarer: