torsdag 3 mars 2011

Lomhörd

När min son är förkyld får han tillfällig hörselnedsättning. Jag vet inte om öronen blir svullna eller vad det beror på. Det är lite synd om plutten, för det är inte kul att behöva säga "va?" var och varannan minut.

Det är även synd om pluttens föräldrar som måste upprepa allt i oändlighet. Men ibland blir det hela faktskt lite komiskt.

Imorse klockan 5.12 hör vi från Marcus rum:

-Hallå! Kan någon komma till mig!

Marcus ropar så när han vaknar på morgnarna och vill ha lite morgonmys i sin säng. Vi är inte så sugna på mys vid den tidpunkten på morgonen så oftast svarar vi:

-Kom hit in till oss istället.
-Va?
-Kom hit in till oss istället!

Vi ropar lite högre, men får ändå svaret:

-Va!

som följs av:
-Kan någon komma till mig?
-Kom hit in till oss istället!!!
-Va?!!

Till slut vrålar vi till varandra och Macke hör till slut budskapet och kommer in i vårt rum. Men när han upptäcker att hans pappa inte alls är sugen på att han gör tunnlar under täcket strax efter fem på morgonen, går han surmulet in till sin egen säng igen.

Efter ungefär 20 minuter hör vi:

-Hallå! Kan någon komma till mig?
-Kom hit istället!
-Va?!!

And so it continues...

Det underliga i historien är att Lina sover som en stock bland vrålandet i det lyhörda huset med den lomhörda sonen.

1 kommentar:

Sofia sa...

Ha ha ha!