måndag 7 mars 2011

Ödet i samarbete med Folktandvården

I år har jag ännu inte presenterat mina nyårslöften. Förra året var de för många och för svåra att hålla. Tandhygien står på min lista varje år, men i år tänkte jag göra det lite enklare för mig.

Eltandborste, klart slut. Inte hela listan med tandtråd, flourskölj, vanlig tandborste, eltandborste. "Jag ska använda min eltandborste", verkade vara ett lätt och realistiskt löfte.

Alldeles nyss när jag skulle påbörja mitt löfte, så tappade jag tandborsten i golvet. Den sprack hela vägen runt om. Så först måste jag införskaffa en ny tandborste och sedan kan jag ta tag i mitt löfte.

Och förresten, ytterligare ett löfte: Jag ska smörja in min kropp med Fenuril varje dag. Då blir kanske, kanske mina eksem bättre och jag slipper ha hud som ser ut att komma från en elefant.

2 kommentarer:

Elin sa...

Elefanthud är vackert tycker jag..i vår kanske fåglarna kommer o pickar på dig!=)

Mormor sa...

Att sköta sina tänder är aldrig fel. Det inser man när man inte har skött om dem och ska betala sin tandläkarräkning,