lördag 30 april 2011

Helgblogg?

Herregud vad tiden springer iväg när man har roligt. Och jag har faktiskt roligt, både hemma och på jobbet. Trots att jag för en tid sedan skrev att jag helst av allt skulle vara hemma och att jag inte är någon eldsjäl, så älskar jag mitt jobb. Helst hemmafru, men annars inget annat än mitt eget allra bästaste jobb. Och nu när våren hälsar på, så känns det enklare med all vår utevistelse.

Ja, sedan är det ju det där med bullarna.

25 november såg jag ju ut på detta vis:

Hårdträning utlovades och detta är resultatet:
OK då. Jag har väl inte direkt hårdtränat, men jag kan lova att det inte längre är tio bullar i min mage. Bara en endaste. Den 15 september blir 4xberggren istället 5xberggren.

Nu mår jag bra, men det har varit mycket värre. Värst av tre om man säger så. Men som min vän Phoebe lyckades jag få morgonillamåendet på kvällen istället. För mig som oftast jobbar tidiga morgnar har det varit räddningen. Dock har jag varit som ett vandrande lik på kvällarna. Eller snarare ett liggande, tjutande, otrevligt, glassätande lik. Men nu är det mycket bättre och jag har till och med varit vaken efter klockan 22 på kvällarna. Det finns hopp om livet, och bloggen.

2 kommentarer:

Mormor sa...

Skönt att du mår bättre! Det låter som om Jonte har haft det ganska jobbigt.

Elin sa...

Tjock tjock tjock!!