onsdag 6 april 2011

Ingen bäver

Jag älskar att bada i badkaret. Ju varmare desto bättre. Men när badkaret nästan är fullt, då vill jag gärna tömma badkaret till hälften och sedan fylla på med härligt varmt vatten igen och igen och igen. Detta gick hur bra som helst (dock inte särskilt miljövänligt) när vi bodde i hyresrätt, men nu säger både ekonomin och varmvattnet stopp.

Jag brukar då försöka att ha på lite mindre tryck i kranen för att förlänga känslan av det härliga rinnande vattnet. Men då blir ljudet inte riktigt rätt. Det ska forsa ut vatten.

Jag har hört någonstans (men tvivlar på att det är sant) att bävrar bygger dammar för att de inte gillar ljudet av rinnande vatten och vill få det ljudet att sluta.

Ja en sak är i alla fall säker. Jag är sannerligen ingen bäver.

2 kommentarer:

Elin sa...

Bra slutsats du gjort tycker jag...bright!

Sofia sa...

Jag är minsann ingen bäver jag heller. Håller helt med dig, mysigast är ju att sitta i badkaret medan det fylls upp. När det sedan är fullt tycker jag det är dags att hoppa ur.