fredag 13 september 2013

Tick tack


Jag tycker att det är viktigt att komma i tid. Jag vågar nästan påstå att jag alltid kommer i tid. Märkligt kanske, eftersom jag hatar att planera och förbereda saker. Packa väskor och ta fram kläder är helt enkelt inte min grej. Morgonstund har guld i mund, som man säger och det är på morgnarna som jag är i mitt esse. Jag plockar, städar, donar och fixar.

Och vi hinner dit vi ska. Med råge. Dock kräver vissa extrema dagar extrema medel. Som att låta sonen sitta i en stor kartong och äta riskaka med smör till frukost.

Och så har jag ju min Nutrilette-shake. Cirka sju minuter från frita till jobbet och då ska den ta mig tusan vara slut. Annars blir jag frukostlös.

Och för er alla sengångare: Vem kan säga det bättre än Vännerna?:
"I came late because I left late."

Simple as that. Over and out.

Inga kommentarer: