söndag 22 september 2013

Träningspremiär nr 2

Under årens lopp har jag insett att sommaren måste vara lite lugn vad gäller träning. Jag kan inte förmå mig att hoppa in i bilen och åka till träningen när solen skiner. Därför tränar jag inte så värst mycket bortanför hemmaplan på sommaren. I år har jag dock promenerat en del och till och med löptränat lite. Mina knän samtycker emellertid inte riktigt och därför har jag sett fram emot att Friskis externa pass i Söderköping ska köra igång.

Ett pass hann jag träna. Och nej, jag tappade inte lusten, skadade mig eller blev sjuk. Jag istället ägnat mig åt en helt annan träningsform. Tunga lyft kanske den kan kallas. Vi har lagt sten på uppfarten och under två veckor har jag kvällstid kånkat inte mindre än elva pallar med sten. Då känns Friskis lite överflödigt. Men förra helgen blev det färdigburet och i kväll blir det Friskis igen.

STEN


1 kommentar:

Elin sa...

Trist att jag inte kunde hänga på idag. Tisdag kör jag dock. Hoppas du är på då också.