torsdag 3 september 2009

Hår som ett får

År 1999. Håret börjar faktiskt se helt OK ut, men inte så länge till....

Något år senare har jag färgat håret rött. Jag vill ha det blont igen, men mina hemfärgningsförsök misslyckas. Jag går till en frisör som bokstavligen bränner sönder mitt hår genom att låta mig sitta under en sådan där värmemojäng med blondering i skallen, i flera timmar. Håret blir vitt, ja, i alla fall det som inte går av. Resultatet blir att mamma klipper mig hemma, för jag ska aldrig mer gå till en frisör. Det vita håret färgas brunt. Jag hittade denna bild, tyvärr. Jag tror den är från trean på gymnasiet, men jag vill helst glömma allt. Vad är det för en tant, hjälp!

Oh, my lord!

I övrigt var Ullared en hit som vanligt. Jag lyckades hålla ner spenderandet till dryga tretusen kronor. Jag fick dock rensa vagnen tre gånger, så allt jag köpte inte allt jag ville detta år. Förra året brände vi faktiskt 7000 spänn på Gekås. Det var tider!!



1 kommentar:

Sofia sa...

Fast du, jag tror inte att det andra kortet gör dig rättvisa. Inte minns jag att du såg sådär tantig ut. Det är nog bara en dålig bild. Eftersom du alltid är så nego vad det gäller ditt hår så kan jag meddela att jag har ett kort där ditt hår är perfekt, julafton 2005 tror jag det är. tror du mig inte så kan jag visa!