fredag 18 september 2009

Lek och bröd

Idag hade Pappa "arbetsnarkomanen" Berggren gjort upp planer för hela sin dag: Jobba, dränera samt åka i mörkret. Ingen plats för familj denna fredag. På grund av detta bestämde vi oss för att göra en liten utfärd. Mamma "virrpannan" Berggren, Stor "toalettvägraren" Berggren samt Liten "snornäsan" Berggren installerade sig samtliga i bilen, redo att åka iväg. Efter ett par hundra meter råkade jag titta på min arm och se att min tröja såg lite skum ut. Den var ut-och-invänd. Ut ur bilen och vänd på tröjan. Det promenade förbi en liten tant just som jag drog av mig tröjan, skymd av bilens baklucka. Jag hoppas att hon inte blev stött. Med rättvända tröjor styrde vi kosan mot till Folkparken, för att leka och mata änder tillsammans med Syster Yngre "kulmagen" Berggreen och Mormor "snart 50" Berggreen.



Stor tjatade och tjatade om att få mata änderna under hela lektiden. Men när vi äntligen kom fram till änderna hade Stor ändrat sig. Inte skulle änderna ha något bröd. Han skulle minsann äta upp varenda brödsmula. Till slut lät han dock de stackars utsvultna fåglarna få lite gammalt torrt bröd, men många av brödbitarna hamnade i Stors runda mage. Mums!



Något mer som är mums är vår kvällsmat. Det är mat som man får äta när pappa inte är hemma: Ärtsoppa! Gott som tusan.

Något mer hände idag. En sak (eller snarare två) som kommer att förändra våra liv, men det ska jag berätta om en annan gång...

Inga kommentarer: