tisdag 15 september 2009

Skrik och bråk, sparkar och slag, pust!

När ens nyblivna treåring är sådär härligt treåringsjobbig precis hela dagarna, är det inte så konstigt att man är trött på kvällen.

Det är så mycket jag borde göra när barnen sover, men jag får inte ändan ur vagnen. Jag vet att det ligger en fleecetröja i sandlådan och att det står en smutsig stekpanna på spisen, men jag kan inte förmå mig att göra något åt saken. Jag vet att jag skulle börja träna och äta bättre, men nu ropar de överblivna födelsedagskexen på mig från skafferiet. Tur att jag inte ska vara hemma för alltid, för vem vet hur det skulle sluta?


För övrigt har jag hittat en döööösnygg kappa till Liten på ellos.se. Väntar spänt på leverans:

2 kommentarer:

Josefine sa...

vad hände med era 17 min städ och 3 min situps? jag har spridit det rådet till en del av mina vänner med barn och de blev impade!! kram

Sara sa...

Kan väl säga så här: Vi har haft en liten svacka. Alldeles för mycket godis och alldeles för mycket sitta i soffan. Hur gulliga mina barn än är så suger de verkligen musten ur mig just nu. Men snart kommer vi igen med nya tag...