söndag 27 september 2009

Betongbarn?

Idag åkte hela familjen för att smygkika på Stors förskola. Jag tyckte att det vore bra för vår blyge kille att se vad som väntar inför torsdagens inskolning. Jag har åkt förbi dagiset flera gånger, men aldrig varit där. Och snacka om att jag fick en otrevlig överraskning. Gården var pytteliten....och full med asfalt! Detta är en förskola på landet! Jag fick ont i magen och såg framför mig hur Stor skulle tvingas att leka på denna lilla plätt, tillsammans med en hel skock ungar. Nästan som att sitta i fängelse, tänkte jag, när pappa föreslog att vi skulle kika på baksidan av byggnaden. Och där, där var den. Gården med stort G. Massor med lekyta, gräs och berg. Rutschkanor, sandlådor, bilar, gungor... Stor tyckte att det var jättekul och ser fram emot torsdagen. Och det gör jag också...

Vi har även höjt vår livkvalitet denna helg. Jag hänvisar ännu en gång till byggbloggen.

Inga kommentarer: