lördag 13 februari 2010

Bilbekymmer

Idag är det inte lördag. Det är torsdag. Närmare bestämt torsdagen för två dagar sedan. Torsdagen den 11/2. OK, är alla med?

Dagen började sådär. Jonte och barnen brummade iväg mot dagis. Eftersom Jonte äntligen lyckats laga en av de gamla rishögarna till bilar, som så olyckligt står på vår uppfart, kan även han skjutsa barnen till dagis. Jag skulle iväg till min praktik, men hann bara ut till min rishög till bil, när Jonte ringde. Hans rishög var trasig igen och stod så fint parkerad vid en busshållplats. Jag fick skjutsa barnen till dagis och Jonte hem. Jag kom försent till min praktik.

På kvällen fick den gamla rishögen bogserhjälp hem till oss igen. Så nu står den här på uppfarten igen, lika trasig som när den först kom hit för att bli lagad.

Till hösten blir det ny bil. Jag kan knappt bärga mig. Tre önskningar har jag: Värmen ska fungera och AC:n också. Sedan är det bra om den går igång och inte "dör" mitt på vägen.

Denna torsdag hände också något mycket trevligt.

Grattis på födelsedagen Sofia!

1 kommentar:

Sofia sa...

Tack, tack, tack! nu är man alltså tant, eller nåja, iallafall 30+....