torsdag 4 februari 2010

En dryg månad

sedan årsskiftet och det går sådär med mina löften. Jag är mest besviken på mig själv när det gäller träningen. Visst, jag kan skylla på att Friskis pass bara blir tråkigare och tråkigare med åren, eller på att det snöar för mycket för att åka i bilen, men i själva verket är detta bara fåniga bortförklaringar. Och det är ingen idé att tro att det blir bättre när snön försvinner, för då kommer jag ha mindre tid till träning, eftersom vi har mycket jobb att göra på tomten.

Jag tror att min syn på mig själv är det största problemet. Jag ser fortfarande mig själv som vältränad. Detta som pågår nu är bara en tillfällig svacka. Den jag ser i spegeln är inte jag. Detta var kanske sant när jag precis fått Lina, men hon blir två i mars och jag står fortfarande kvar och stampar. Jag har inte varit i fin form på nästan fyra år, så den bistra sanningen är att jag är ruggigt otränad. Jag har blivit så slö att jag sitter hemma och drömmer om sådana där "magträningsbälten" som de gör reklam för på tv. Min fysiska ålder är nog mycket högre än 28 år just nu.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Jag tycker allt att du är lite väl hård mot dig själv. Att säga att du är ruggigt otränad är väl en överdrift? Vad är då jag? Ha ha!Dessutom är du ju fortfarande ung och fräsch, tänk på mig som fyller 30 i nästa vecka. Jag dör...

Sara sa...

Sådär säger du bara för att vara snäll. Du vet väl att nästan alla tror att du är min lillasyster.

Sofia sa...

Kan det ha något med att göra att jag är lite omogen kanske? Tror nog det, eller det faktumet att ni är gifta och har två barn kanske?