onsdag 6 oktober 2010

Jakten på Byggare Bob

När Marcus fyllde år fick han duplo som föreställer Byggare Bobs maskiner. Jag köpte dem på Blocket för att spara pengar. Men när jag var i leksaksaffären för att köpa till de maskiner som jag inte hade hittat på Blocket, upptäckte jag att det tydligen inte säljs "Byggare Bob-duplo" längre.

Fyra maskiner saknas: Rulle, Menta, Gaffi och Fyris. Det är alltså en vägvält, en cementblandare, en gaffeltruck och en fyrhjuling. Dessa fyra SKA finnas i ett paket under julgranen. Blocket och Tradera genomsöks dagligen.

Denna vecka blev det äntligen jackpot: Gaffi är på väg till vår brevlåda.

Bara tre kvar. Jakten fortsätter.

2 kommentarer:

Elin sa...

Det är tur att bloggen finn aså att ,an vet vad som händer hos mellan-familjen Berggren. Det är trist att vi inte hinner ses så mycket tycker jag...bu för det!

Sofia sa...

Jag hojtar till om jag skulle se dem!