måndag 11 oktober 2010

Mina regler

I krig och sjukdom är allt tillåtet. Två av mina regler har brutits det senaste dygnet.

  • Barn i sängen är ett stort nix från min sida. Inte för att jag är elak, utan för att jag inte kan sova när det är trångt. Men med en febrig son med halsont kan inte ens jag säga nej. Detta resulterade i att jag inte tyckte mig få plats i vår säng. Detta hade ju inte gjort någonting alls om det inte vore så att vi för några dagar sedan har sålt vår soffa. Jag fick sova i Mackes säng. Mackes säng är 140 cm bred och jag är dryga 160 cm. Jag har många gånger tänkt att eftersom jag sover ihopkurad så borde det inte göra något om sängen inte är så lång. Jag hade fel.
  • Barn ska titta på TV med måtta. Kan verka lite elakt eftersom jag själv spenderar större delen av mina kvällar framför TV:n. Men det finns ju så mycket annat roligt att göra tillsammans med barnen än att titta på TV. Och efter idag undrar jag också hur mycket Byggare Bob en hjärna klarar av innan den går sönder.
Imorgon blir det också VAB, men hittills är Macke feberfri och ligger i sin egen säng.

1 kommentar:

Elin sa...

Vilken syn med dig i Mackes säng...det borde ni ha dokumenterat..höhöhö!