lördag 16 oktober 2010

Stress+höst=klipulver

Veckan som gått har inte varit någon höjdare och nästa kanske blir ännu värre. Stress och trubbel på jobbet=en kropp täckt med eksem.

Det kliar som......

För er som har turen att inte ha atopiskt eksem, låt mig måla upp en bild:

Du har fått miljontals myggbett på hela din kropp. Om du kliar, så kliar det ännu mer. Om du inte kliar, så kliar det i alla fall.

Inte nog med det. Myggbetten ser inte riktigt ut som myggbett, utan snarare som riktigt infekterade finnar. De mest drabbade områdena är självklart ansiktet och bröstet. Och så händerna såklart, fast där ser de  inte ut som finnar, utan snarare som torra vårtor.

Och så är det ett ställe till som det kliar mycket på. Och där är det ingen som ser min röda torra hud. Bra, fast dåligt. För hur i hela friden ska jag kunna smörja in hårbotten med hydrokortison?

Jag sitter här och river och kliar mig som en apa. Jag är mycket sugen på att raka av håret för att kunna klia bättre. Men jag vet inte om skallighet matchar min eksemfyllda kropp.

Försvinn usla eksem!!!

1 kommentar:

Sofia sa...

Har du provat ditt B5-pulver än? Om inte får du faktiskt skämmas! Prova det för jag lovar att det kommer att bli bättre. Kolla vekk.se för mer info. Jag kör en kur nu och vill du inte ha din burk så tar jag gärna den, bara så att du vet.