onsdag 18 maj 2011

Älskade bil

Min bil är på verkstan. Det är något med någon slags rem. Gnisslar som tusan.

Imorgon ska den bli färdig, men nu samåker vi så gott det går. Det är svårt att samåka när man har olika arbetstider och jobbar på olika platser. Jag menar egentligen att vi skjutsar varandra till höger och vänster.

Imorse fick barnen och Jonte ta en sväng till mitt jobb innan de åkte till förskolan. Imorgon tar barnen och jag en tripp förbi stan innan förskola och jobb.

Hur någon människa kan leva utan körkort och bil, kommer för mig att förbli ett mysterium.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Man saknar inte det man inte har. :) När jag väl skaffat körkort och bil så kommer jag nog inte förstå hur jag kunde vara utan så länge. Tur att Sofia tjatar på mig. hehe!

Elin sa...

Det är väl en annan femma när man bor i stan. Annat är det nör man befinner sig i urskogen. Då är bil ett måste. Sofia är inte rätt person att säga nåt om körkort..hon var ju LASTGAMMAL när hon tog sitt=)