tisdag 10 maj 2011

Rekord

Gårdagen bjöd som befarat på mer kräks. Så fort Lina fick i sig något, kom det upp igen. Här hemma började skafferiet också gapa tomt, eftersom det går åt betydligt mer ätbart när vi är hemma, jämfört med när vi äter på våra respektive förskolor.

Så igår kväll när jag satt framför 2½ män och slöade och försökte utarbeta en plan för hur jag kunde ta med mig det kräksjuka barnet + brorsan in till stan för att köpa mat, fick jag ett infall.

21.13 satt jag i bilen och 21.59, exakt 46 minuter senare var jag hemma med fyra välfyllda påsar med matvaror. Jag anar att detta platsar i rekordböckerna med tanke på att det i runda slängar är ungefär en och en halv mil till affären från vårt hus.

Nu mumsar jag nöjt smörgås med skinka och undrar om Linas flingor och mjölk tänker stanna i hennes mage.

1 kommentar:

Elin sa...

Handla mitt i natten? Var har dom öppet så dags? ICA?