onsdag 25 maj 2011

Det mobila livet

Vi har äntligen brutit oss fria från det fasta telenätet och alla Telias fasta avgifter. Ingen mer fast telefoni och inget mer dyrt bredband.

Vi är nu så mobila man kan vara. Dock finns ett stort problem och eftersom mottagningen på min mobil är så kass så kunde vi ha anat detta.

Mobilt bredband funkar inget vidare i vår svacka bland träden. Vi har testat och underkänt 3, Telia och nu senast Telenor. Telia var absolut sämst.

På måndag är prövotiden för Telenor slut och då vet jag inte vad vi ska hitta på. En sak är säker: En dag utan internet är en dag för mycket.

Dagens citat kommer från min favvoserie Vänner och Rachels mamma:
                                            "Did I say garage? I meant garbage."

2 kommentarer:

Mormor sa...

Att tekniken fungerar lika dåligt som på 50-talet är faktiskt den enda nackdelen med att bo på landsbygden. Man får trösta sig med att det ändå är vackert när man tittar ut genom fönstret istället för att sitta vid datorn eller titta på TV:n.

Elin sa...

Här hemma funkar allt som det ska, trots att vi nor på landet. Och förresten så vet jag inte vad jag ska tycka om ert nya mobila liv. Jag hörde dig inte alls igår när du ringde...