fredag 13 december 2013

Blötfot

Min stora son blir alltid blöt om fötterna. Det enda som funkar för att hålla honom torr är gummistövlar och dem vägrar han att ta på sig i skolan...

Jag förstår att budgetskor inte håller vätan ute, men i år satsade jag på dyra vatentäta höstkängor, men när Macke häromdagen kom hem barfota i genomsura skor, så känns det som jag ger upp.

Nu har jag köpt 900-kronors vinterkängor som är "guaranteed to keep you dry", eller "la garantie de vous maintenir au sec", vilket jag antar att de säger på franska. Nu ska vi bara vänta på att snön kommer tillbaka.

Fast skorna är visserligen anpassade till människor och häromåret när jag stod och pratade med grannarna och deras hundar låg och rullade sig i diket, så låg min son lite längre bort i diket och rullade sig han med.

Kanske ska kolla i djuraffären för säkerhets skull.

Inga kommentarer: