måndag 30 december 2013

Min jul ska vara kul...

Jul i dagarna tre. Och vi har haft det mycket trevligt. Jultomten hade varit extra generös i år och lämnat en hel hög med klappar på natten.

En förväntansfull Marcus vaknade tjugo över fem för att kolla in klappskörden. Dock fick han snällt gå och lägga sig igen, för mamman och pappan hade inga planer på att gå upp före sex.

Fem över sex var det dags. Klappar till alla. Jag fick en Kärcher fönstertvättare, precis som jag önskat. Funkade finfint vill jag lova.

Klockan ett anlände vi till Buhu och Buppa, där vi åt god mat som vanligt. Kollade Kalle och väntade på tomten. Tomten hade mycket bråttom detta år. Han slängde nästan in säcken och skyndade vidare. Sina glasögon hade han också förlagt i all julstress. Macke var minst sagt bekymrad...

Jag fick vara julklappsutdelare, i vanlig ordning och i vanlig ordning blev jag akut allergisk mot julgranen.

Juldagen spenderades i casa de Berggrens med farfar och fastrar på besök. Fler klappar och mer ätande. Och mer allergi. Hyacinter är inte att leka med.

Annandagen, också fylld med klappar och mat, men denna gång hos gammelmormor (den av de två som lever alltså) i Ringarum.. De stora barnen var med på paketlek och de visade sig att de var riktiga proffs. Bra och fina vinster och mycket kul. Och allergin? Inte uteblev den igår heller. Hundar och katter och hår i långa rader. Snorig näsa och härlig julhuvudvärk.

Bilder kommer....


Inga kommentarer: