fredag 4 december 2009

Det blir bättre

Just nu känns det mesta så tråkigt. Kanske för att jag är sjuk, kanske för att jag inte gillar vintern, kanske för att jag knappt träffat en enda människa som jag inte varit släkt med på nästan två år, kanske för att jag inte fått någon inkomst på två månader, kanske för att jag borde ta tag i min träning men inte gör det, kanske för att jag har eksem, kanske för att det bara är repriser på TV.

Jag får trösta mig med att jag är faktiskt mår bättre idag, att vintern tar slut vartefter, att jag snart ska börja skolan, att a-kassan borde komma innan jul, att jag och mamma ska börja träna nästa vecka, att det finns kortison och att vi ännu inte sett alla Sopranos-avsnitt.

Såja, nu känns det genast bättre. Ska masa mig iväg till badrummet och raka benen, borsta tänderna och måla naglarna också, så slutar jag nog att känna mig som ett vandrande lik.

Inga kommentarer: