söndag 6 december 2009

Prioriteringar och trasiga kläder

Jag spillde något kladdigt på min tröja. Det måste ha varit i förmiddags. Fläcken, som hamnade lite till höger om min navel, torkade och blev hård. Jag har pillat och klämt och vridit på den där lilla fläcken hela dagen. Resultatet! Ett hål i tröjan, stort nog för mitt pekfinger. Well done! Tur att du har så gott om tröjor. Eller nej, det har du ju inte. Det var ju 20-åriga Sara som badade i kläder, inte hon som närmar sig 30. Bitter? Inte alls, men jag kanske skulle spendera några extra kronor på mig själv för omväxlings skull. Men det är så svårt. Så fort jag försöker shoppa till mig själv, kommer Supermom och tar alla pengarna och handlar upp dem på kläder till barnen.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh, jag gjorde samma sak tidigare i veckan! Spillde på mina leggings när vi fikade, tror det var smeten över morotskakan som hamnade på dem. Försökte badda fläcken i vatten men då hade det spillda redan stelnat så jag tog min sax på jobbet och förskte skrapa bort smutsen. Ingen bra idé, det blev typ nopprigt på tyget som jag försökte pilla bort med nageln och vips hade tyget gått sönder! Du ser, inte bara du som är så dum. Kanske något som går i släkten? ;)