tisdag 15 december 2009

Lördag med fullspäckat schema

Julen närmar sig med stormsteg, men jag har läget under kontroll. Detta beror till stor del på den insats jag gjorde i lördags. Mycket blev gjort, mest sånt som hör julen till, men även mycket annat.

6.45 började jag och Stor med pepparkaksbaket.
8.00 gav jag och min frukostsmoothie oss iväg mot Ica Maxi för att veckohandla.
9.30 var jag hemma, ombytt och ute på tomten för att gräva grus.
11.00 åt jag och Stor en varsin lunchmacka i bilen, medan vi styrde kosan mot IKEA.
14.00 lämnade vi McDonald´s och mumsade hamburgare hela vägen hem.
14.30 var vi hemma med påsar fulla av julklappar och julpynt som skulle packas upp.
15.30 var hela familjen ombytta och redo att åka iväg och fira en nybliven 25-åring.
18.00 fyllde vi på våra fikamagar med liiite fläskpannkaka och sedan nattade vi barnen.
19.00 började jag att göra marsipanfigurer till årets pepparkaksbak, en traktor med vagn.
20.00 kombinerade jag Robinsontittande med tillagning av saffransglass.
21.30 Sovdags!!

Jag är mycket nöjd med min dag och efter torsdagens shoppingtur, räknar vi med att bara sitta och vänta på julen. Nja, granen ska kläs och knäck och skinka ska kokas. Men det är allt.

Inga kommentarer: