onsdag 30 juni 2010

Är gult fult?

Storasyster Sofia och jag ska vara brudtärnor när lillasyster Elin gifter sig 24:e juli. De ska ha gula blommor och vi ska med andra ord ha gula klänningar.

Jag började för en ganska lång tid sedan att kika på nätet efter gula klänningar, men det enda jag hittade var strandklänningar och ruskigt korta partyfodral. Sedan gick tiden och igår var det dags att faktiskt köpa en klänning.'


Sofia och jag hittade i princip en enda klänningsmodell som var gul den köpte vi. Jag tycker inte att den är tillräckligt fin för bröllop. Jag hade velat ha en aftonklänning i satin och våra klänningar känns oerhört vardagliga. (Längden är dock bra.) Sofia, optimisten, säger att vi ska "pimpa" klänningarna med lite satinband och accessoarer.

Jag är skeptisk

1 kommentar:

Sofia sa...

Ha, men nu har jag ju hittat en annan klänning ju. Hoppas bara den hinner komma i tid.