tisdag 22 juni 2010

Barbie girl

Igår åkte barnen och jag en sväng till mormor och morfar, där vi tog fram några gamla leksaker som sysselsatt mig och storasyster Sofia många timmar när vi var små.

Barbie! Det fanns massor med dockor, bord, stolar, säng, kök, barnvagn, hästar och skor.

Barbiedockor är fortfarande jätteroliga insåg jag ganska snart. Nackdelen var väl dock att det inte fanns så mycket kläder till dockorna, utan mest skor, så dockorna fick ta sig en ridtur på hästarna iklädda endast högklackat.

En annan nackdel var att många dockor, och hästar, hade tappat ett eller flera ben. Lite svårt för en enbent docka att kunna sitta på en häst, särskilt som hästen saknade två ben.

Men trots detta så var det jättekul. Undrar om dagens barn leker med barbie. Jag hoppas att mina barn kommer att göra det. Äntligen en leksak som jag kommer att ha lika stort utbyte av som Jonte har av lego och bilar.

Inga kommentarer: