torsdag 17 juni 2010

Tatuering till hösten

Sitter här och funderar lite på tatueringar. Jag har ju två som ska fyllas i asap så att säga, alltså efter sommaren, men jag ska nog fixa en till.

Jag är lite sugen på att göra något på handlederna (på insidan). Kanske skriva något. En del skriver ju bevingade ord och annat på latin och jag har ju faktiskt läst latin. Tror ni att jag skulle ångra om jag skrev något på latin på skämt liksom? Är det någon som kommer ihåg den där reklamen med de som tatuerade in kina-tecken när det var så inne? De trodde att de förevigade några tänkvärda budskap, medan tatueraren skrev olika tecken för maträtter från en hämtmatsmeny. Jättekul tycker jag.

Men att göra något sådant kanske är för oseriöst för en trettioåring. Men jag skulle vilja göra det som en reaktion på alla "ink-program" på 6:an, där alla som tatuerar sig har en djup story bakom varje tatuering. Jag har ingen story, eller jo, det har jag. Jag valde mina tatueringar för att jag tyckte att de var snygga. Då kanske jag kan göra en skämt-latin-tatuering inte för att den inger mig hopp eller glädje eller något annat klyschigt, utan för att den är rolig och jag är väl en ganska rolig prick, eller?

Undrar bara vad man kan skriva. Kanske "Avus in cubiculo dormit". Sug på den karamellen ni!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Morfar sover i sovrummet? Eller hur var det nu?=)

Sara sa...

Eller farfar!