lördag 26 juni 2010

Midsommar

Igår var det midsommarafton. Och vi hade en riktig traditionell svensk midsommar, förutom att det faktiskt inte regnade detta år. Men det var det ingen som blev ledsen för.

Macke och jag plockade en stor bukett med blommor.



Sill och potatis. (Och grillkorv för nästan hälften av oss.)

Midsommarstång och dans. Barnen ville dock inte dansa, men sjöng gjorde vi. Mest jag, mamma och Elin, och så min pappa, men det hade nog alla helst sluppit.

Min mamma hade bundit jättefina kransar till barnen, men de vägrade att ha på sig dem. Vi vuxna gillade dem emellertid. Och snygga var vi också.


Jordgubbar, 50 kronor litern. Och eftersom vi är storätare gick hela kalaset på 500 kronor.


Lite utelek i solen. Som vanligt blir grabbarna (eller gubbarna) alldeles tokiga så fort de ser en boll.

Min mamma sköter grillen med bravur.

Sitta ute och äta. Premiär för gäster i nya utemöblerna. (Kolla in nya staketet i bakgrunden.)

Och sist, men inte minst: Snacks i otroliga mängder.

Barnen fick vara vakna två timmar längre än vanligt och tog därför tre timmars sovmorgon imorse. Jag vaknade tio över åtta därför att jag hade sovit färdigt och inte för att någon väckte mig. Riktigt skönt!

Inga kommentarer: