måndag 21 november 2011

Fotopärlor

För tre dryga månader sedan fick jag en ny hobby. Vi blev bjudna på dop och jag behövde en present till dopbarnet. Alltid lika svårt. Hur många silvriga sparbössor och fotoramar kan egentligen en bebis behöva?

Hursomhelst blev jag tipsad av Elin att det fanns fotopärlor på Panduro. Jag köpte ett startpaket med pärlor dataprogram och plattor och satte sedan igång. Jättekul!

Ett foto görs om till en ritning och sedan är det bara att börja pärla. Det går att montera ihop hur många plattor som helst, så man kan göra en riktigt stor bild om man vill. Till Viktors dop blev det en tavla med fyra plattor och nu arbetar jag på en tavla till Lina med nio plattor.

Om jag kämpar på kanske den blir färdig lagom till årets slut.

2 kommentarer:

Elin sa...

Visst är det skoj? det tycker jag med. Men jag har inte någon tid över för pyssel just nu. Kanske om ett par år när jag också är mammaledig igen..men som sagt..det lär dröja. Speciellt i den ekonomiska knipan vi sätts i nu med renoveringar o skit..blääää!

Mormor sa...

Det ar roligast nar tavlan ar fardig. Lite tjatigt ar det alat att parla,