onsdag 23 november 2011

Startmotor

Igår var jag och mina smågrabbar en sväng på stan. Emil skulle få en ny overall och Macke skulle få en chokladkalender.

Vi kom in till stan, men det visade sig vara betydligt svårare att ta sig därifrån, eftersom min bil inte ville starta. Lyckligtvis har jag varit med förr och denna gång hade jag faktiskt bett min käre make att visa hur jag skulle skrämma igång bilskrället igen.

Tydligen skulle jag banka på startmotorn. Inga bekymmer, efter att Jonte visat mig vad som är startmotorn. Något att banka med? En vattenflaska fick duga. Lite för mjuk och lätt, men på andra försöket gick det faktiskt.

Note to self: Packa bilen med något hårt att banka med.

3 kommentarer:

Elin sa...

Hahaha! Vad är det för fel på bilskrället?

Sofia sa...

Wow, är impad av dina skills måste jag säga. Jag menar, jag lyckas ju inte ens byta vindrutetorkare på min bil själv. Och trots detta är det jag som vet mest om bilar av min man och jag. Men det säger ju i och för sig inte så mycket dessvärre.

Morfar Lasse sa...

Samma sak som med de forra eller hur?