söndag 19 september 2010

Hemmahelg framför braskamin utan eld

Det blev en bra helg trots allt. Jonte hämtade barnen och jag gick en rask promenad när jag kom hem. (Egentligen skulle jag till Friskis, men fredageftermiddagstrafiken fick mig att tänka om.)

Inget arbete med boden, men vår nya fina braskamin står redo att installeras. (Dessvärre är hela vardagsrummet fyllt av olika kartonger med delar till skorstenen, men jag låtsas att jag inte ser dem.)

Så här ser vår kamin ut. Det är en Contura, precis som vi hade i vårt gamla hus. Detta är dock en lite annorlunda modell som är klädd i svart glas.

Contura 570

Hela kalaset med skorsten utan montering går loss på strax under 40 000 kronor.

Kolla in byggbloggen för att se hur vårt vardagsrum ska bli ännu finare.

1 kommentar:

Elin sa...

Den var jättefin...verkligen. Ska bli härligt när ni kan börja elda i den så man slipper frysa om fötterna=)