fredag 17 september 2010

Inför helgen

Snart är det helg och det känns skönt, även om helgen inte blir så som jag hade tänkt mig.

Två faktorer, nämligen för lite ledig tid och för lite pengar, påverkar denna helg.

Jag säger som Jonte, "det onda hjulet":

Första faktorn TID: Jonte slutar inte tidigt=jag måste hämta barnen på dagis=jag kan inte åka och träna efter jobbet=jag blir seg på kvällen och sitter bara framför tv:n=jag blir sugen på godis=jag blir både tjock och otränad

Andra faktorn PENGAR: Vi måste betala en monsterfaktura på vår marksten=vi kan inte köpa virke till vår bod=vi kan inte bygga på boden=jag kan inte måla boden=boden blir inte färdig=vi får ingen förvaring till våra saker=vi kan inte städa på vår tomt

Ja, detta var den helgen. Positivt är dock att jag är ledig och Jonte är ledig och barnen är lediga och att vi kan leka hela helgen.

Snyft, jag saknar mina barn. Jag vill inte att de ska behöva vara så långa dagar på förskolan.

Inga kommentarer: