tisdag 7 september 2010

Lagom är bäst

Igår märkte jag att min slarviga sida inte bara ställer till elände.

På morgonen när jag stegade in med Lina i förskoletamburen hängde en "Blöjorna är slut-lapp" på hennes plats.

Den hade jag inte sett dagen innan.

Inga problem, tänkte jag, för lappen brukar alltid komma upp i god tid innan blöjorna är slut.

Men ve och fasa, inte en endaste blöja kvar i Linas låda.

Nu dyker Supermom upp med sina pekpinnar: För vad är det för slags förälder som inte ser till att barnet har blöjor med sig?

Själv gillade jag inte heller riktigt situationen. Visst finns det blöjor till skänks om det kniper, men jag gillar det inte.

Då kom jag på att under förra veckans fredag var ju barnen och jag och handlade, blöjor bland annat. Och eftersom jag är ganska lat av mig, så hade jag inte besvärat mig att bära in blöjorna i huset. I bilen fanns ett helt paket med blöjor att lägga i Linas "blöj-låda".

Fixat och klart + att jag slapp att bära in blöjorna i huset. Dock måste jag köpa nya blöjor och faktiskt bära in dem i huset, hur jobbigt det än kan verka.

3 kommentarer:

frida sa...

Menar du att ni måste ta med egna blöjor ?? Ingår inte det ? Har ni lite billigare avgift då mån tro ;) ??

Sara sa...

Jajamensan, så är det i vår kommun. Billigare avgift tror jag inte att vi får.

Men det kunde vara värre. Jag vet en kommun där barnen får ta med sig egen frukost.

Sofia sa...

Ha ha ha, bra story! Eller rättare sagt; det gäller att hitta bra ursäkter till ens slarvighet.