söndag 5 september 2010

Working mom

Nu är jag en sådan där arbetade mamma som lämnar sina barn på förskolan på morgonen och inte träffar dem förrän på eftermiddagen. Supermom är inte förtjust.

Fast å andra sidan älskar mina barn sitt dagis. Särskilt Macke. Och jag jobbar inte ens heltid. 80%. Alldeles lagom.

Supermom har lite svårt att hantera en roll där hon inte bara är fantastisk mamma, men jag tar inte henns ord på så stort allvar längre.

Ibland ser vi på TV en hel timme efter dagishämtningen och denna helg har barnen ätit glass två gånger.

Supermom gnäller och snyftar, men jag hör henne inte. Jo, lite grann, fast inte så mycket.

2 kommentarer:

Elin sa...

Det var på tiden att du skrev ett nytt inlägg..hade nästan gett upp hoppet alltså.

Anonym sa...

Jag är ju working mom för tusan