måndag 12 september 2011

Femårsdagen!

Idag har det varit födelsedag, med allt som hör dagen till. "Ja, må han leva" och paketöppning i sängen, valfritt utflyktsmål, gäster, fika och favoritmat.

Macke hade valt att åka till Finspångs badhus och där var det hur roligt som helst. Barnen låg och flöt i vattenströmmarna hur länge som helst. Det gjorde även Jonte. Jag tog det lite lugnare, trots att jag har hört att det där med att bubbelbad kan sätta igång förlossninge, inte alls är sant. Men, men, better to be safe than sorry. Och jag önskar faktiskt att min Marcus ska få ha sin alldeles egen födelsedag.

Väl hemma kom gästerna och lego kan sägas vara temat även denna dag. Födelsedagsbarnet höll sig mest i sitt rum även denna dag och ropade "tack och hej då", när gästerna skulle gå.

Marcus hade i alla fall ro att äta lite av favvomaten tacos innan det var dags att bygga vidare.

Vid sängdags hörde jag honom säga till pappan: "Jag kan nog inte sova idag heller. Jag tänker bara på smålego". Lik sin mor är grabben i alla fall, även om scrapbooking och galna inredningsidéer, är det som håller mig vaken nattetid.

Hoppas att min plutt hade en riktigt bra födelsedag.

1 kommentar:

Elin sa...

Vilken mysig dag. Hoppas han är nöjd med allt firande..nu dröjer det ju ett helt år till nästa gång..