lördag 17 september 2011

Målning in i det sista

Förutom mina svullna värkande händer och fötter mår jag väldigt bra just nu. Mina bäckenproblem är som bortblåsta och i ryggen känner jag ingen smärta alls.

Jag har faktiskt fått en hel del gjort här hemma. Boden är en kvarts arbete från att vara helt färdigmålad och sånär som på belysning är den helt klar.

15 minuter behöver jag imorgon alltså. Så min lilla plutt får vänta en dag till på att komma ut om han vill.

Trots att jag mår helt ok, så är min motorik kanske inte vad den borde vara. Klumpig till tusen. Häromdagen när jag klättrat upp på en liten trappstege för att nå upp att måla, hände något riktigt dråpligt. När jag med min stora kropp klev ner från stegen råkade jag kliva rakt ner i min 10-litershink med färg. Hela tofflan, strumpan och en bra bit på vaden, blev dränkt i färg. Jag fick klä av mig det jag hade på fötterna samt mina byxor ute på gräsmattan och slänga dem direkt i soptunnan. Det är en himla tur att jag har ett par tofflor till, annars hade det blivit barfota som gäller.

Inga kommentarer: