tisdag 6 september 2011

Katten

Inatt har jag sovit riktigt bra, fast jag har drömt en hel massa konstigheter. Här är ett smakprov:

Vi har ständigt en katt i hasorna. Det är en riktigt efterhängsen kelsjuk liten katt och Jonte och jag tycker att den är jättejobbig. Vart vi än går är katten där.


Då kommer Jonte på den lysande idén att vi ska göra oss av med den lilla kissen . Vi tar bilen och åker till en plats där de säljer gasolgrillar. Vad tror ni händer sedan? Jo, min make stoppar katten i en grill, stänger locket och sätter igång den. 


sedan åker vi därifrån med skrikande däck och två bekymmer:


A. Tänk om polisen har sett oss.
B. Tänk om kattens själ kommer att hemsöka oss för alltid.

I vaket tillstånd önskar jag att både A och B skulle inträffa om detta vore verklighet. Vad kan en sådan här djurplågardröm betyda egentligen? Jag är osäker på om jag vill veta svaret.

1 kommentar:

Mormor sa...

Ja du, vad kan det betyda? Kanske bara att ni nog ska undvika att skaffa katt, för kattens egen skull!