söndag 21 augusti 2011

Förskola

Imorgon börjar barnen på förskolan igen, efter ett lååångt sommarlov på över nio veckor. Men sommar är det fortfarande, då det envisas med att vara riktigt hett ute.

Eftersom vår Ullaredsresa blev inställd, har jag shoppat hemma istället. Vi är faktiskt nästan redo att möta både vinter och höst.

Vad vi inte är redo för, är fortsatt sommar. De flesta shorts i Mackes garderob är fläckiga av gräs och bara väntar på att möta sitt öde i soptunnan. Bara två par i godkänt skick har jag hittat. (Och det är inte lätt att få godkänt av mig ska ni veta.) Tre dagar i veckan på förskolan kräver absolut minst tre par shorts, gärna fler enligt mig och det känns ganska onödigt och ganska omöjligt att köpa sommarkläder nu när affärerna svämmar över av termobyxor och mössor. Dock har jag rea-fyndat ett par shorts till Macke med tanken att han ska kunna ha dem nästa år också. Så vi får se vad de på SMHI säger. Kanske blir det ännu en tripp till stan innan rean är slut för denna gång.

Men nu är det sängläge och varm O´boy som gäller, då jag är allt annat än frisk.

Inga kommentarer: